2016/02/01

Wendy Music Story=之参壹=越過那一座山

國三時因為即將面臨的升學考試,我選擇向童軍團申請休團一年,等考上高中後再回團繼續參加活動。當時很倚賴我的一個小夥伴好擔心我一去休息就沒人可以教她唱歌、沒人給她靠,我於是神來一筆的用一個假日把所有自己會唱的童軍歌曲用錄音機錄下,並把所有歌詞仔仔細細的手寫給她。
當時的我只覺得:好啦這下妳不會忘記了吧?
沒想到,一年多後再見,這位小姑娘把這捲卡帶反覆聽到滾瓜爛熟,不只每首歌都會唱了,甚至連歌曲的順序在A/B面都幾乎記得清清楚楚...

那幾乎是我第一次發現,一個人對另一個人的影響可以很深遠很大,一個人的付出,可以被這麼樣濃厚的在乎。
Zoye Hsu,錄音帶裡有這首「越過那一座山」嗎?
‪#‎WmusicStory

No comments:

To companies who possess, or are passionate about obtaining and maintaining global reputation, Wendy is the diligent and professional digital marketer who is experienced in digital marketing, is always energetic about solving challenges in the new media field to help the business grow, and can optimize her contributions by utilizing her multilingual and multicultural background.